Gmina Lyski

Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew lub krzewów

Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa składa się w przypadku drzew, które rosną na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych i są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Właściciel nieruchomości jest obowiązany dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzewa, jeżeli obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 5 cm przekracza:

  • 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
  • 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
  • 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Krok po kroku

  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wzór zgłoszenia 
  2. Do zgłoszenia dołącz wymagane dokumenty: 
  • rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości,
  • zgodę współwłaścicieli nieruchomości (jeżeli wnioskodawca nie jest jedynym właścicielem),
  • pełnomocnictwo – w przypadku wyznaczenia pełnomocnika (oryginał lub poświadczony we właściwej formie odpis),
  • dowód wniesienia opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa.

    3. W przypadku gdy zgłoszenie nie zawiera wszystkich wymaganych elementów organ, w drodze postanowienia, nakłada obowiązek uzupełnienia zgłoszenia w terminie 7 dni. W razie        nieuzupełnienia zgłoszenia organ wnosi sprzeciw.

   4. Dokumenty złóż w Urzędzie Gminy. 

Organ prowadzący sprawę w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia dokonuje oględzin w celu ustalenia:

  1. nazwy gatunku drzewa,
  2. obwodu pnia ustalonego na wysokości 5 cm, a w przypadku gdy na tej wysokości drzewo:
    1. posiada kilka pni – obwodu każdego z tych pni,
    2. nie posiada pnia – obwodu pnia poniżej korony drzewa. 
  1. Po dokonaniu oględzin organ w terminie 14 dni może, w drodze decyzji administracyjnej, wnieść sprzeciw. 
  2. Decyzja zostanie dostarczona pocztą lub za pomocą systemu teleinformatycznego w przypadku gdy doręczenie pism następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  3. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. 
  4. Organ może przed upływem terminu 14 dni, wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa. 

W przypadku nieusunięcia drzewa przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.

ZGŁOSZENIE  zamiaru usunięcia drzew/a ---------> POBIERZ

Oświadczenie współwłaściciela nieruchomości o wyrażeniu zgody na usunięcie drzew/a ---------> POBIERZ